نمایشگاه اوریگامی آبان 1401 | روشنا اوریگامی

نمایشگاه اوریگامی آبان ۱۴۰۱

نمایشگاه اوریگامی آبان 1401

ویدئو معرفی نمایشگاه اوریگامی آبان 1401

 

 

روز جهانی اوریگامی

روز جهانی اوریگامی در روز ۱۱ نوامبر و به تقویم ایرانی در روز ۲۰ آبان ماه جشن گرفته می شود. این روز برای گرامیداشت این هنر باستانی ژاپن که اشکال پیچیده و عجیب را ازمیان یک کاغذ مربعی و تنها با تا زدن خلق می کند به وجود آمده است. روز جهانی اوریگامی بهترین فرصتی هست تا هنر تا کردن کاغذ را بیاموزید و با کاغذ، دستمال کاغذی، اسکناس و پارچه هنرنمایی کنید.

 

جشن روز جهانی اوریگامی

بهترین راه برای برگزاری جشن در این روز، ساختن اشکال پیچیده و عجیب با تکه های کاغذ مربعی است. اگر با اصول اوریگامی آشنا هستید، این روز فرصت مناسبی هست برای یاد گرفتن تکنیک های جدید اصول تا زدن اوریگامی واگر تا به حال اوریگامی نساختید، فرصت فوق العاده ای است تا این هنر را یاد بگیرید. این کار را با ساخت اوریگامی دُرنا شروع کنید؛ زیرا این اوریگامی یکی از شناخته شده ترین و ساده ترین اشکال های موجود است در سراسر دنیا است.

 

روز جهانی اوریگامی در روشنا

موسسه کاغذ و تا روشنا برای برگزاری جشن در روز جهانی اوریگامی اقدام به برگزاری نمایشگاه دست‌سازه‌های کاغذی کرده است. در این نمایشگاه با همراهی هنرمندان دنیای اوریگامی در ایران اشکال ساخته شده با کاغذ را در این روز به نمایش عموم مردم قرار داده شد. علاوه بر برگزاری نمایشگاه برای بازدید شاخه‌های مختلف اوریگامی و هنرهای کاغذی، کارگاه‌هایی مناسب افراد ۵ تا ۹۵ ساله در این روز برگزار شد. کارگاه‌هایی با تدریس مروج اوریگامی، خانم زهره بحرالعلومی، با هدف آموزش چند اصول از تا زدن کاغذ، یادآوری گذشته و خاطرات و همچنین ایجاد حس همراهی و کار گروهی در این روز بوده است. کارگاه‌هایی مانند کارگاه نوستالژی، کارگاه کودک، کارگاه ماژولار، کارگاه بازی فکری با اوریگامی، کارگاه کمپلکس‌ اوریگامی که بدون هزینه در این روز و در مجموعه کاغذ و تا روشنا برگزار شد.

 

علت نام گذاری ۱۱ نوامبر برای اوریگامی

۱۱ نوامبر یعنی ۱۱/۱۱ در تقویم میلادی به نقل از بزرگان اوریگامی به دلیل ماهیت مربع در دنیای اوریگامی است. شکل‌های ساخته شده اغلب از کاغذ مربعی به نسبت ۱ در ۱ هست و این تاریخ به همین علت به عنوان روز جهانی اوریگامی شناخته شده است.

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سمانه صوفی ۲۶ آذر ۱۴۰۱

با سلام.
نمایشگاه بسیار جذاب و جالبی بود.
به شخصه کارگاه بازی فکری با اوریگامی خیلی برام جدید و جالب بود در کنار سایر کارگاه های خوبتون.
ممنونم برای دور هم جمع کردن همه مون در این روز خاص و کارگاه های خوب با تعامل عالی در روشنای جان🌹❤

مدیر کل ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

ممنون از حضور شما